sommarregn

Det var inte lätt att träna i när det är så varmt o kvavt!
Men på vägen hem gled jag genom ett sommarregn som lätt svalkade min svettiga panna, och jag njöt av varje droppe som landade på min hjässa o rann nerför mitt ansikte.
Jag såg människor som stressade undan regnet o jag funderade över varför de har så bråttom?
Men jag vet själv hur det är, "vattnet förstör frisyren" "vattnet förstör mitt smink" och framför allt "vattnet gör mig så blöt"
Jag vet att jag själv tänker så ibland o ökar takten mot mitt mål för att slipppa regnet och jag njöt idag över att inte behöva bry mig om det, för jag skulle ändå bara hem till en dusch så vad gjorde lite regn?
Väl hemma sitter man o överväger att gå ut o lägga sig i gräset se upp mot himlen o välkomna det regn som alla växter längtat efter. Låta regndropparna slå ner i mitt ansikte o över min kropp och njuta av naturens egna under.
Ett mullrande, härligt sommarregn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0