Rush Day.

Jag var trött på min gamla header så jag fixade en ny.
En simpel sak, som dock tog tid att göra (jag är inte så bra på sådana grejer) men den får duga tills vidare.
Lite hög förstås. Menmen... Som sagt. Tills vidare.

Regnet bara öser ner ute, vart tog sommaren vägen?
Sommaren kommer säkert tillbaka när jag går tillbaka till jobbet. Blä.
Men lite mysigt är det ändå för man kan ha på sig sina höstkläder då. Jag är ju sån som älskar höstkollektionen. Jämnt. Så nu när alla höstkataloger kommit ut så frossar jag som tokig i alla höstkjolar, höstklänningar, koftor och stickade strumpbyxor.
Och det är ju nästan plågsamt att nämna skorna på hösten. Det är alltid då de är som snyggast, och det känns som att det alltid är då de är som dyrast med. Därav det plågsamma med det hela.
Höstfärgerna är verkligen mina färger med. Av naturen har jag alla de färgerna i mig, mina olivgröna ögon, mitt 100% naturliga hår som växlar i blondt o rött likt en höstek, och min ljusa hy som lätt lyser ihop med alla varma färger som höstkollektionen innebär.
Ja, jag längtar lite till hösten. Jag älskar verkligen sommaren men är det inte alltid så? Under en årstid vill man till nästa. Man längtar efter variation. Tack du vackra nord för att du har fyra årstider! Hade det inte varit för allt regn hade det varit underbart.

Nu sitter jag här, med regnet piskandes mot fönsterrutan, iklädd en av mina favoriter bland mina höstklänningar. Snart åker en stickad långväst på och sedan blir det till o mysa lite med en kopp varm choklad.

Det ska bli skönt att krypa ihop lite. Jag har inte varit hemma på hela dagen. Jag missade dessutom pop i sommarnatt. (Förlåt William!!) Det är lite jobbigt när man lovat sina vänner en sak men sedan inte får saker o ting att gå ihop. Men de var ju så många där så det är nog ingen fara hoppas jag? I will make it up to you guys!
Hela dagen har varit som en enda lång Rush Hourfilm. And I mean it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0