att leva.

Idag var det en riktigt jobbig dag på jobbet.
Jag har stressat som fan för att hinna med allt och eftersom det var lokalernas varmaste dag på hela veckan så rann verkligen svetten när man stressade fram o tillbaka. En timme innan man slutar, när man andas ut för man har bara tre pall kvar att köra så slutar putsen att fungera, en slang pajade. Det säger inte mina läsare så mycket, men kort o gott: första maskinen på linan jävlades. Så trots att man stressat som en dåre så fick man inte klart allt. Typiskt.

Men det blev en bra dag efter jobbet iallafall.
Jag åkte o badade med Ida o Adam o sen åkte vi på massa utflykter runt om i kommunen o kollade på gravfält och annat mys.
Sen åkte vi hem till dem o skar massa sallad o värmde haloumi som vi sedan mumsade i oss. Very nice!
Tyvärr fick jag komma hem tidigt för jag ska ju jobba imorrn igen. Upp klockan 4 as allways.

Gaah, jag brukar ju säga att man jobbar för att leva. Men just nu känns det verkligen som att jag lever för att jobba.
Nästa vecka är jag bossen för chefen o produktionsledaren har semester. Så då är det jag som bestämmer, tar ansvar och ska se till att allt blir klart. Och eftersom de har beräknat allt så fel så kan man ju räkna med massor med övertid.
Dock var jag o Andreas överens om att övertid är bättre än att köra linan vecka 29. Så nästa vecka kommer bli riktigt jobbig, och vi kommer nog jobba till 18 måndag o tisdag iallafall. Men förmodligen blir det hela veckan ut som vi får jobba så.
Åh tänk om de som bestämmer hur ordrarna ska köras hade planerat lite bättre så folk slipper jobba ihjäl sig!!!
Men de där "planeringstyperna" är ju på semester nu. De som har planerat allt så fel borde ta o hjälpa till när tiden inte räcker till.
Men jag ska inte klaga egentligen. Det blir fina pengar, och höstkollektionen börjar komma nu, så jag behöver alla pengar i världen.

Men nu ska jag duscha o sova så jag kommer upp till jobbet imorrn.
Wooohoo, visst är livet härligt!

Förresten så hittade jag 4 fyrklöver idag av ren slump. Jag har aldrig hittat en enda i hela mitt liv innan, och nu 4 på samma dag? Det måste ju betyda nånting eller?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0