Taxipucko.

Vad är det för fel på färdtjänsten i dagens samhälle?
Jag läste just om 82åriga Inga som skulle gå på sin fästmans begraving.
Ta avsked av sin livs kärlek, bara det måste vara jobbigt nog för henne.
Men på grund av en respektlös taxichaufför missade hon begravningen.
Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det var för henne.

Och det är inte första gången jag läser om puckad färdtjänst.
För en dryg månad sen eller så läste jag om en äldre kvinna som skulle ut till en stuga i skogen.
Men chauffören vågade inte köra ända fram eftersom väglaget var för halt.
Han släppte därför av kvinnan på skogsvägen, en bra bit från stugan o hon fick gå sista biten.
Tyckte han kanske att det var lämpligare att låta en äldre dam gå, när det var så halt?
Ursäkta mitt ordval men JÄVLA PUCKO!

Jag tycker att man ska ställa högre krav på chaufförerna och om de begår en sådan här "förseelse" som det så fint kallas så ska de sparkas. Hårt o brutalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0