Natures wake-up light

Man har ju hört så mycket om Philips wake-up light, och från första gång jag hörde om den så tänkte jag att shit, en sån ska jag ha! Det måste ju vara det ultimata sättet att vakna! Helst med Edvard Griegs morning som väckningsmelodi, eller kanske Pacheibels Greensleves? Båda två är ju fantastiska klassiska stycken som måste vara underbara att vakna till...
Men en sån har man ju aldrig råd med. Så det är fortfarande en lite skrällig väckarklocka som tickar högljutt och som ger mig en hjärtattack varje gång den ska väcka mig..

Men idag är jag ju ledig från jobbet. Så igårkväll tänkte jag att jag skulle utnyttja naturen och lät därför bli att ha ner persiennerna. Så halv åtta vaknar jag, lugn, utvilad o känner hur jag omstrålas av morgonljuset som blir ännu behagligare av att stråla genom mina tunna vita sovrumsgardiner.
Natures wake-up light kan jag ju iaf använda när jag är hemma då ju:)

Och det är så mysigt  att vakna med en Fredman intill sig, kelsjuk som bara den, så man ligger o myser med honom medan man väntar på att våga ringa och gratulera mammi på födelsedagen. Nu har Fredman gett upp gosandet o springer istället runt med en hundnalle som är lika stor som han i munnen. Sötnöt. O med jämna mellanrum blir han ju attackerad av Movitz med. As allways.

Hoppas denna dagen blir lika bra som denna morgonen. Jag hatar fredagar den 13e!! Men jag får hoppas att det helt enkelt bara är en vanlig dag, (fast det blir det aldrig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0