vardagens glädjeämnen.

Jag öppnade upp balkongen igår och lät katterna undersöka allt det kalla o vita därute. Fredman vågade såklart inte, han var så rädd att han skakade o gömde sig i andra delen av rummet, stirrandes storögt på sin brorsa som modigt tassade ut i den vita snön! Movitz tyckte också att det var lite läskigt o var hela tiden på helspänn och med jämna mellanrum rusade han in till Fredman men efter att han sansat sig tassade han var gång tillbaka för att undersöka o leka.

Det börjar synas på Movitz att det är maincoon i katterna, på Fredman syns det inte alls. Men Movitz har börjat växa på samma sätt som maincooner. Jag hoppas han blir en riktig bjässe!

Efter att ha låtit Movitz äventyra i snön började jag fixa iordning allt det jag fick i julklapp varpå det blev en tom papperspåse på golvet. Som alltid tar det inte fem sekunder innan Movitz ligger i och Fredman attackerade påsen o började bita o ha sig! Sen upptäckte han att det som rörde sig där inne var brorsan o då backade han undan.
Jag vet inte varför men varje gång en katt lägger sig i en kartong eller liknande så tycker man att den är så fruktansvärt söt. "Naaaw" tänker jag oftast, trotsa att det  många gånger innebär att katten är ivägen.

 

Idag ska jag in en sväng till Jönköping igen, igår var det A6 som gällde och idag blir det nog stan. Fast det beror på vädret. Är vädret ruggigt blir det nog A6 igen=)  Det spelar ingen större roll för min del, jag ser bara fram emot en dag med Sophia.

Med en bild från julafton önska jag god jul o gott nytt år! Tjejer och egobilder. Whats that about egentligen? Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0