feelgood.

Projekt inre välbefinnande del 2
Idag tränade jag för första gången på en månad! Jag fattar inte hur jag har kunnat skippa träningen så länge.
Jag blev verkligen förlegad under semestern, men allt annat var mycket roligare och intressantare än ett gym utan luftkonditionering.
Efter dagens styrketräning, som utövades med försiktighet då jag har fått problem med ryggen, så gick jag powerwalk några varv runt Ingsbergssjön. Jag väljer hellre att köra min kondition utomhus när vädret tillåter än att stå inne på ett tråkigt gym, med maskiner som ändå gör så fötterna gör ont och med luft som gör mig tung i huvudet.
Nu låter det som att gymet bara är en pina, så är det inte. Jag älskar gymet, eller rättare sagt, jag älskar att gyma. Att ta i, känna musklerna jobba, svetten tränga fram och hjärtats ökade puls. Det är kul, det är skönt och det är nyttigt.
Men jag har problem med crosstrainern på gymet, jag får alltid ont i fötterna efter 20 minuter vilket gör att det är en pina att hålla på längre, något jag helst gör. Enligt en annan som vanligtvis tränar på ett annat gym så är maskinerna på mitt gym riktigt dåliga och han tyckte verkligen inte om dem när han tränade där. Och jag förstår honom, nu när jag upptäckt bättre maskiner.
Så jag tänker kolla läget på gymet som är uppe vid badet istället, jobbet betalar ju om man tränar där så det är det ju värt!
Nu kom jag av mig.. Vart var jag?.. Jo just det!
Promenaden runt sjön var härlig, och jag njöt verkligen av den. Det blir nog en till sån sväng imorgonbitti.
Efter att jag tränat och så umgicks jag med människor som får mig att må bra. The best of the very best.
Lagade mat och myste och njöt av stunden.
Sedan blev det en biltur runt om i trakterna innan jag begav mig hem, gjorde varma mackor o slog på en film.
Min lördag har varit en näst intill perfect day. =)
- Oh yeah? How much?
-ALOT!


Men sen har jag en lång vecka framför mig.
Vad ska jag göra för att få den att gå fort?

May the health be with you.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0