Hand i hand mot världen.

Nu har man börjat känna av det hårda arbetet.
Jag har ont i hela kroppen. Verkligen jätteont. Men jag kommer väl in i det efter ett par veckor.
Igår fick vi tråkiga nyheter, eftersom vi fått den där jättestora 40miljonersordern så blir det skiftarbete igen.
Det kommer bli lååååånga veckor.

Men jag njuter av nuet istället och snart ska jag bli bjuden på mat a´la restaurang Akropolis!
Livet är gott ibland!


Ibland funderar folk på livet, "är det här allt? Blir inte livet roligare än så här?"
Men bara man själv kan ändra på saker man tycker är tråkiga.
Är mitt liv så här? Är det vad mitt liv går ut på?
Gå på industrigolv, skaffa villa, vovve, familjebil, och sitta här i en okänd håla i Småland tills jag dör?
Självklart inte. Livet är större än så.
Detta är bara en tillfällig lösning innan tåget tuffar vidare mot mer spännande vidder.
Livet är vad du gör det till.

Det man behöver är bara att acceptera det man inte kan ändra, ha kraft o vilja nog att ändra det man kan, och förståndet att förstå skillnaden.

Ett steg i rätt riktning är redan taget. Vad blir nästa?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0