Augustisol.

Det är augustisol o blå vacker himmel.
Några få blad på ett träd utanför mitt fönster har börjat ändra färg, körsbären på körsbärsträdet lyser inte längre med sin röda vackra klarhet och det stora körsbärsträdets grenar gungar i den lätta vinden som flyter fram genom Nässjö stad.
Det är en perfekt augustidag.
För att njuta av den perfekta augustidagen begav jag mig ut på promenad, vilket i början gick jättebra, jag trodde verkligen att min blåsa på hälen försvunnit nu när jag inte haft tighta skor på några dagar.
Men efter bara en kvart börjar hälen påminna mig om hur dum jag är som är ute o går med skavsår.
Jag ändrade riktning och begav mig till apoteket dit jag kom precis innan stängning. Compeed och lite vitaminer inhandlades sedan gick jag förbi konsum (som har världens tråkigaste sortiment) och därefter vände jag tårna hemåt igen, stannade till o pratade med Adam Edenborg som jag inte träffat på jättelänge så det blev en lång pratstund som bland annat handlade om de små söta kattflickor han just hade varit o steriliserat. Så snart lär det bli besök hos honom och hans små tjejer=)

Jag är sugen på att simma idag igen.
Jag simmade en stund igår, det blev inte en hel timme för Qamilla fick så ont i ryggen att vi valde att basta sista kvarten istället.
Men det var härligt att simma, jag älskar det. Efter simningen blev det en hot choco och sedan ljuv sömn.

Jag ser verkligen fram emot helgen, och jag önskar den kunde komma nu. På studs. Men det är bara två dygn kvar. Sen är det ljuv fredag med allt vad det innebär.
Jag lever för helgerna nu. Ljuva fritid. Ljuva helg.

Jag är lycklig. Mitt inre lyser ikapp med augustisolen. För jag har nåt som ingen annan har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0