if everything was different.

Solen skiner, vädret är fantastiskt!
Jag har just lagt mig för att slappna av en stund innan jag tar itu med disken.
Jag o gulle har haft tacomys idag när jag kom hem från jobbet. Gott!
Och sen mös vi. As allways!

Det har varit en i regel bra dag, om man bortser ifrån vissa saker som man insett idag.
Ibland går man o ser alla motgångar som en fiction, något som inte är på riktigt.
Sen blir det så påtagligt, o man inser allvaret i saker o ting.
Och jag tänker: Vad sjutton har jag gett mig in på?
Och man grubblar på om man ska ta ett steg tillbaka. Låta saker o ting vara som de är.
Men sen tänker jag att man lever bara en gång.
Ett liv är för värdefullt för att inte satsa på det man vill. När jag är 80 år vill inte jag ångra att jag inte tog chansen.
Och om chansen finns, då tänker jag ta den i ett hjärngrepp, slåss med näbbar o klor och hoppas att det räcker.
Livet är för kort för att inte leva det som man vill.

ÅH, om jag hade en förmögenhet hade den där fantastiska sjöutsiktstomten varit vår, med ett fantastisk hus, och allt vi nånsin drömt om!
Om jag ändå vore rik..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0