Dyspepsi

Jag har dyspepsi.
Jag googlade på mina symtom när det gäller min onda mage och kom in på en sida som heter sjukradgivningen.se.
Det är en skitbra sida där jag har hittat väldigt många olika förklaringar på saker o ting förut. Den bästa sjuksidan jag känner till!
I vilket fall som helst så talade den om för mig att jag har Dyspepsi. Dyspepsi innebär att man har en överkänslig mage.
Symtomen är:
  • magont i samband med måltid eller när man slappnar av
  • halsbränna
  • uppsvälld mage (indeed, jag har haft så kallad mjölkmage i 3 veckor!)
  • hungersug i maggropen
  • man blir mätt fortare
  • illamående (jag är glad att det även förklarar mitt morgonillamående!)
Dyspepsi som oftast i folkmun kallas magkatarr trots att det inte är samma sak beror vanligen på stress, oro eller personliga kriser. Stress och oro är ju min vardag, varje sekund varje minut, hela tiden.
För att bli av med det måste jag ändra min vardag så jag slutar stressa o känna oro.
Lättare sagt än gjort! Det enda jag kan komma på som skulle underlätta på stressandet vore om jag minskade träningen. Men på sistone har jag ju knappt hunnit med träningen ändå, jag vill inte minska mer på den, då blir jag tokig! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att slappna av mer i min själ men ändring måste det bli. Jag är trött på att ha ont i magen varje dag. Men allt jag grubblar på kan inte bara försvinna. Alla tankar, all oro. Alla förhoppningar. Jag kan ju inte direkt bara lägga dem i en låda med locket på?
Vad ska jag göra för att sluta må så här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0